ALLMÄNT  
Modell: Eclipse GSX
Årsmodell: 1995
Motor: 4G63T 16V DOHC
Effekt: 210hk original, nu ?
Vridmoment: -
 
MODIFIERINGAR  
Exteriört:
Vita sidomarkeringslamport
Fälgar/Däck:
Team Dynamic Motorsport (grå) 18" / 225/40
Interiört:
Black cat custom silver mätartavlor, NOPI kolfiberpanel, Levoc växelspaksknopp, Autometer boost och air/fuel mätare (silver) sitter i Gauge Works clusterpod, Greddy Profec-B EBC
Motor/Avgas:
K&N filter med hemmabyggd värmeplåt, Pacesetter 2,5" efter kat, HRC övre IC rör med 1G dump, Magnecor 8,5mm tändkablar, ACT 2100 koppling, EBC låg = 13 psi och hög = 16 psi
Väghållning:
Eibach ProKit fjädrar, KYB AGX justerbara dämpare
Bromsar: Original (bara målade)
 
STEREO/LJUD
Huvudenhet:
Clarion ADX5655z 45W X 4 med Clarion CD-växlare i bak
Slutsteg:
-
Högtalare:
Original
 
PRESTANDA
0-100:
?
402m:
14,86 @ 145,36 km/h
Toppfart:
225 km/h
 
FRAMTID
Jag har en EVO3 16G turbo hemma som ska in till våren. Har planer på att bygga främre delen av avgassystemet 2.5". Sen efter det vill man säkert ha större spridare och AFC så turbon verkligen kommer till användning, men det vet jag inte när det blir.
 
ÖVRIGT Jag försöker ta det lugnt med trimmandet av bilen (ägt den sen -97 och "bara" gjort detta, ni förstår). Det är min enda bil och jag kör den varje dag även vintertid. Det är för övrigt jävligt kul med AWD i snö!
- Klicka här för att skicka ett meddelande till ägaren!
- Klicka här för att kommentera/fråga om bilen!