ALLMÄNT  
Modell: Pajero Canvas 2600
Årsmodell: 1988
Motor: 4G54 Astron 4cyl 2,6 liter Mikuni-förgasare
Effekt: 103hk
Vridmoment:
 
MODIFIERINGAR  
Exteriört:
Blå + vit vinyl inramad med röd stripe
Lite jättetuffa dekaler, Ralliart-dekaler för att påminna om Pajero:s framgångar i Paris-Dakar
Fälgar/Däck:
Good Year Wrangler MT 35"x12"x15" motsvarar ungefär 310/80-15
15" PCW fälgar, osäker på märket dock
Interiört:
Julas billigaste grå "ser nästan ut som skinn"-överdragsklädsel, original galon-väven på förarstolen är väldans sliten
Diod-kupébelysning
Mattor utskurna och ersatta med "durk-gummi"
Motor/Avgas:
Helt original motor. Avgaset hemmabyggt av feltema universaldelar, kläms nog snart sönder i skogen ändå
Elektronik:
Glödlampor i all inre och yttre belysning utom kup√©belysningen, tändspole, signalhorn, ja det är väl i princip det som är elektriskt he he
Väghållning:
Borttagen främre kränghämmare för bättre utfjädring, något uppskruvad fjädring fram. känns som man ska välta i rondellerna.
Bromsar:
Skivor fram, trummor bak helt original
 
STEREO/LJUD
Huvudenhet:
VDO CD413 (inget vidare men belysningen är orange som resten i instr.panelen)
Slutsteg:
-
Högtalare:
Fram 3,5" MDS Classic
Bak 5,25" 2 vägs kit Julas billigaste
 
PRESTANDA
0-100:
-
402m:
-
Toppfart:
-
 
FRAMTID
Bygga trösklar i 40x40 fyrkant profiler för att inte bli så buckliga.
Räta ut och förstärka original skyddsplåt under tanken och fördelningslåda
 
ÖVRIGT
Går som en klocka, bättre än många tror både i skogen och på vägen.
- Klicka här för att skicka ett meddelande till ägaren!
- Klicka här för att kommentera/fråga om bilen!