ALLMÄNT  
Modell: Colt GTi C50
Årsmodell: 1990
Motor: 4G67
Effekt: 137hk / 100kW
Vridmoment: 164 Nm
 
MODIFIERINGAR  
Exteriört:
Omlackerad i volvo T-röd inklusive handtag och andra svarta detaljer, eftermarknadskjolar och bakbumper, borttagna nyckelhål, huvscoop, hemmagjord vinge, modifierad front med alugaller och flyttad regskylt, vita blinkers, borttagna emblem, slitsade bromsskivor, röda bromsok, Carbotech bobcat belägg, proffstonade rutor, röda diodpositionsljus, extraljus bakom frontgallret, blåskimrande dimljus bakom galler, hemmagjorda ögonlock i glasfiber, frontläpp från en Galant, MitsubishiClubSweden dekaler och streamer. Reflexramp från USA. L.E.D. undercarkit
Fälgar/Däck:
Integral A2 16" / Pirelli P6000 195/50
Interiört:
Aluminiumfärgade delar, LEDs i fläktutblåsen samt mätartavlorna installerade med bra rött ljus, egensydd växelspaksdamask i röd vinyl (tack till tjejen min som sydde)
Motor/Avgas:
K&N halvöppet luftfilter, 2" sportavgas med 1 sportljuddämpare och 3,5" utblås. magnecor tändkablar
Väghållning:
Sänkt 40 mm med röda Cobra fjädrar
Bromsar:
Slitsade skivor runt om, Carbotech bobcat belägg fram
 
STEREO/LJUD
Huvudenhet:
Sony CDX-MP30
Slutsteg:
GAS Alpha 4*75 WRMS
Högtalare:
MDS 5,25" 2-vägs kitsystem fram, JBL GTO 8" 3-vägshögtalare i hembyggd hatthylla
 
PRESTANDA
0-100:
7,9 sek
402m:
-
Toppfart:
200 km/h
 
FRAMTID
4G63T motor, bättre väghållning, lacka sidolisterna, sportstolar, stålomspunna bromsslangar och ATE superblue racing bromsvätska, etc. Finns massor av planer hehe
 
ÖVRIGT
Tack till Mitsubishi Club Sweden för att tålmodigt ha svarat på alla mina frågor.
 
HEMSIDA
- Klicka här för att skicka ett meddelande till ägaren!
- Klicka här för att kommentera/fråga om bilen!