LupX - Galant 2.5 V6 -01 Pendlarkärra

Presentera ditt Mitsubishi-fordon. Vad är gjort? Framtidsplaner?

Moderator: Moderatorgruppen

Kategoriregler
Trådrubrikerna skapas enligt principen 'Användarnamn - Bilmodell', ex: Stalhamre - Colt GTi CA0 -92
Skriv in uppdateringar i tråden, skapa EJ nya trådar. En tråd per bil och användare.

LupX - Galant 2.5 V6 -01 Pendlarkärra

Inläggav LupX » fre jun 26, 2015 18:35

Tänkte visa upp kärran. Hon är i originalskick än så länge. Har inga direkt mod-planer. Men händer det något så blir det definitivt en uppdatering! Postar väl mer reparationsbilder i så fall! :)

Galanten rullar på fint och är väl rätt så fin rent rostmässigt. Uppe i runt 22000 mil nu. Tyvärr bjuder motorn på det härliga hydraullyftar-slamret. Länkarmar bak har börjat få sig en ordentlig rosttörn och skärmar bak har börjat visa fina bubblor trots ett lackjobb på verkstad för ett år sedan.

De två första bilderna är från inköpsdagen. Reste söderut till skåneriket och hämtade svarta besten. Insåg snabbt att de odrägligt fula plastskyltarna skulle bytas. :)
Bild
Bild

Nästa serie. Efterbilder då jag äntligen fått bytt skyltar. Mellan jobbpass hade jag en ledig dag då jag planerat in att fixa detta. Den dagen skulle det givetvis ösregna... Men men... Bara att slå på kaffebryggaren när man gick in. :)
Prånglade ut en jänkarskylt modell ny med eu-böset på. Samt att jag beställde två skylthållare. Tyckte det såg så fult ut med reklamtexten på den gamla.
Bild
För den skarpsynte kan det noteras skador på kofångaren bak... Det var en hyfsat solid granitstolpe som backade in mig... :banghead
Bild
Användarvisningsbild
LupX

Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: LupX - Galant 2.5 V6 -01 Pendlarkärra

Inläggav amoreex » lör jun 27, 2015 18:51

Ser fin ut!
speciellt fint med svart skinn också! :)

Något litet jag kan rekommendera är att skaffa ett skydd för dragkroken eller montera den igen, annars kommer du få problem med den, och på besiktning måste en avtagbar fungera med mekanismen! :)

Får man fråga vad du fick ge för den? :)
amoreex

Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: LupX - Galant 2.5 V6 -01 Pendlarkärra

Inläggav LupX » sön jun 28, 2015 13:16

Användarvisningsbild
LupX

Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Återgå till Bilar / Projekt