HellMek - Galant D4 -92

Presentera ditt Mitsubishi-fordon. Vad är gjort? Framtidsplaner?

Moderator: Moderatorgruppen

Kategoriregler
Trådrubrikerna skapas enligt principen 'Användarnamn - Bilmodell', ex: Stalhamre - Colt GTi CA0 -92
Skriv in uppdateringar i tråden, skapa EJ nya trådar. En tråd per bil och användare.

Re: HellMek - Galant D4 -92

Inläggav HellMek » ons jan 15, 2014 16:10

HellMek

Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Inläggav HellMek » ons jan 15, 2014 16:23

Satt på jobb och bytte i princip alla glödlampor i instrumentpanelen då det var väldigt mörkt. Lyckades att ha sönder mekanismen för vart man riktar luften (det högra vredet) när jag skulle trycka in knappen igen :( Hur fasiken får man loss hela enheten för värmereglagen? Skruvarna ser jag ju men sen?

Kom lite snö i skåne häromdagen och givetvis skulle ju jag som är ovan vid bilen som till på köpet har dåliga bakdäck låta baken hänga ut lite och slog i en bakfälg i en trottoarkant, det hela gick dock i slowmotion och bilen verkar oskadd!
Kan tillägga att jag kört fwd i herrans många år och reagerade instinktivt därefter, dvs gasa och dra bilen rätt mha framhjulen :banghead :driving :-"

Hur mycket driver egentligen dessa bilar fram/bak? Tycker den känns väldigt bakhjulsdriven när man provocerar den.

Testade även att åka lite fortare (typ 180) häromdagen, vilket resulterade i att växellådan började yla. Början på mitt mitsuägande börjar ju jävligt bra!!!!
HellMek

Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Inläggav HellMek » tor jan 16, 2014 21:26

HellMek

Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Inläggav HellMek » mån jan 20, 2014 0:04

Den dåliga växellådan visade sig bara vara en bit innerskärm som touchade däcket i 80 km/t och över, felet åtgärdat med ett buntband!

Varit ute och testat gränserna i snön idag, lyckades till slut bli hängandes över en 1-meters plogvall med hjulen i luften. Fick hämta polarens cheva suburban "träskmonstertruck" och dra loss mig. Men framkomligheten i 20cm snö är inga som helst problem iaf :driving
HellMek

Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Föregående

Återgå till Bilar / Projekt