KHRacing - EVO2 RWD. U P P S T A R T 23/6-13

Presentera ditt Mitsubishi-fordon. Vad är gjort? Framtidsplaner?

Moderator: Moderatorgruppen

Kategoriregler
Trådrubrikerna skapas enligt principen 'Användarnamn - Bilmodell', ex: Stalhamre - Colt GTi CA0 -92
Skriv in uppdateringar i tråden, skapa EJ nya trådar. En tråd per bil och användare.

Re: KHRacing - EVO 2 RWD. Markfrigång... ja det finns

Inläggav khracing » lör okt 20, 2012 22:28

Kristian Hesselmark - Mitsubishi EVO2 RWD med BMW M3-låda
khracing
Medlemsnr: 200
 
Inlägg: 465
Blev medlem: ons jan 31, 2007 23:10
Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: KHRacing - EVO2 RWD. Monterar allt för att få köra lite

Inläggav khracing » sön okt 21, 2012 23:08

Mera helgmek... 11 timmar igår, 11 timmar idag, tack till Nicklas som tittade förbi o fixade med avgassystemet:

Turbo & downpipe på igen för att slutföra avgasbygget:


Kardanen på för sista gången hoppas jag:


Skönt att jag kom på att göra serviceluckor till spakställ/kardan.


Startmotorn monterad:


Avgasbygget påbörjat:


Simons 3" dämpare med bytta fästen till 3,5"


Nicklas svetsar det sista på avgaset sen tog han det med sig hem för att Tigá ihop allt.


rörets slutliga placering i diffusorn,


Nu skall bottenplattan målas en gång till med vitt rostskydd.
Kristian Hesselmark - Mitsubishi EVO2 RWD med BMW M3-låda
khracing
Medlemsnr: 200
 
Inlägg: 465
Blev medlem: ons jan 31, 2007 23:10
Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: KHRacing - EVO2 RWD. Monterar allt för att få köra lite

Inläggav khracing » tor okt 25, 2012 21:31

Mera mek...

Pumpmek:
Nya äkta 044:or från KLRacing.se + lite kopplingar speciellt för bränslepumpar.




Svetsade AN8 kopplingar på tanken till de dubbla numera utanpåliggande Bosch 044:orna.


(nej det är inte fula svetsar till vänster undertill på tanken, det är E85 som ätit
sönder hammarlacken tanken är målad med.

Orginal vevhusvents-anslutningarna i ventilkåpan är igenlagda.


Fuelrai monteringstest med nya insuget, såklart passade den ej:


Så efter jag skruvat ur returkopplingen & kapat av gängan 5mm & kunde då dra fast
den längre ner i godset på fulrailen, så passade det "nästan", så nästa steg var att
slipa litte (2mm cirka) på kopplingens yttre gods, sedan passade det :D
Kristian Hesselmark - Mitsubishi EVO2 RWD med BMW M3-låda
khracing
Medlemsnr: 200
 
Inlägg: 465
Blev medlem: ons jan 31, 2007 23:10
Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: KHRacing - EVO2 RWD. Monterar allt för att få köra lite

Inläggav khracing » mån okt 29, 2012 13:13

Nu är allt klart undertill, kardan, avgas, bromsrör, m.m så nu är bilen i garaget igen ocg alltså hemma från verkstaden hos TS Motor i Åstorp som jag så snällt fått låna några helger.

Hemmagjort packning av 1,5mm alu till oljereturen på turbon.


på plats på turbon:


An10 till oljereturen:


sista bromsröret på plats:


ny kabel mellan generator & startmotor till batteriet:
Här syns även nya kabelhärvan som sitter undertill på insuget så den ej syns så mkt:


Nytt justerstag från JULA, till generatorn:
Kristian Hesselmark - Mitsubishi EVO2 RWD med BMW M3-låda
khracing
Medlemsnr: 200
 
Inlägg: 465
Blev medlem: ons jan 31, 2007 23:10
Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: KHRacing - EVO2 RWD. Monterar allt för att få köra lite

Inläggav khracing » ons nov 07, 2012 2:09

Fuelrailfix:

Ombyggd 2ggr sen den var ny, dags för den tredje :-)

Uppborrad i inmatningsänden (bak)


Ny svetsnippel i AN8:


fastsvetsad av Pelle svetsare:



blästrad, här syns även de gamla anslutningshålen igensvetsade, i returänden är
där svetsat en AN6-koppling:


BTR´n isärplockad för att få en svetsanslutning i AN6:


Pelle svetsar:


Svetsad, blästrad & klart:


Massa AN-kopplingar från www.JJAUTOPARTS.se



5 meter AN8 stålomspunnen teflonslang till E85:


Jag tror att slangen räcker va ?


Bränsleslangen i AN8 kommer dras inne i kupe´n i ett stycke (enligt reglerna) med
en skottgenomföring i vardera torpedvägg, här syns den främre som sitter rakt ovanför
kopplingens sprängkåpa:


Tillverkar AN8 slang till bränslet, från främre torpedväggen till fuelrail:


Klart:


Även gjort den ena AN10 slangen till oljeförflyttarkittet:


Även monterat bränsletrycksregulatorn i motorrummet på lämplig plats, där kommer
imorgon monteras en AN6 slang på denna från fuelrail-returen, returen från BTR till
tank blir samma 6mm slang som jag hade innan:
[URL=http://forumbilder.se/show.aspx?iid=827201210507A4859][IMG]
Kristian Hesselmark - Mitsubishi EVO2 RWD med BMW M3-låda
khracing
Medlemsnr: 200
 
Inlägg: 465
Blev medlem: ons jan 31, 2007 23:10
Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: KHRacing - EVO2 RWD. Monterar allt för att få köra lite

Inläggav fugazi » ons nov 07, 2012 8:28

Bygger du wankel också? 8)
\\ fugazi \\ Magnus \\

[Analog kid] [Digital man] [New world man]




Användarvisningsbild
fugazi
Medlemsnr: 137
 
Inlägg: 2970
Blev medlem: ons apr 26, 2006 12:02
Ort: Sthlm/Vällingby
Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: KHRacing - EVO2 RWD. Monterar allt för att få köra lite

Inläggav khracing » ons nov 07, 2012 10:14

Kristian Hesselmark - Mitsubishi EVO2 RWD med BMW M3-låda
khracing
Medlemsnr: 200
 
Inlägg: 465
Blev medlem: ons jan 31, 2007 23:10
Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: KHRacing - EVO2 RWD. Monterar allt för att få köra lite

Inläggav khracing » fre nov 09, 2012 0:30

Även monterat bränsletrycksregulatorn i motorrummet på lämplig plats, där kommer
imorgon monteras en AN6 slang på denna från fuelrail-returen, returen från BTR till
tank blir samma 6mm slang som jag hade innan:


Dagen jobb, Bosch 1680cc spridaretest hos TS-Motor.


http://www.youtube.com/watch?v=ZDHPd_d5 ... e=youtu.be
Kristian Hesselmark - Mitsubishi EVO2 RWD med BMW M3-låda
khracing
Medlemsnr: 200
 
Inlägg: 465
Blev medlem: ons jan 31, 2007 23:10
Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: KHRacing - EVO2 RWD. Monterar allt för att få köra lite

Inläggav khracing » fre nov 09, 2012 0:32

O även lite mera jobb.......

6cm långt 4" rörbit som fäste till luftfilter/slangen till turbon:




Slangen till turbons olja sitter orginal på "baksidan" av toppen, men jag såg av en slump
att det satt en försänkt insexskruv "runt hörnet" så jag flyttade denna & vips fick jag en bättre
utgångspunkt för slangen:


slangens draging ovanför grenröret & täckt med värmeskyddande "matta"!:


Fuelrail´n målad & Bosch 1680cc spridarna monteras:


Spridarekontakterna monterade "neråt" för att dölja så mkt som möjligt utav sladdarna:
Kristian Hesselmark - Mitsubishi EVO2 RWD med BMW M3-låda
khracing
Medlemsnr: 200
 
Inlägg: 465
Blev medlem: ons jan 31, 2007 23:10
Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: KHRacing - EVO2 RWD. Monterar allt för att få köra lite

Inläggav KiM H » fre nov 09, 2012 12:21

Ser gött ut Kristian!
Vad tror du om provstart i år?
[Administratör]
.. KiM H .. Galant VR-4 1991. GCC Spec. Under Rullande Modifiering. 0-100Km/h På 4.94 Sek. 1/4 ET: 13.29sek. 1/8 ET 8.48sek.
- - - -
Användarvisningsbild
KiM H
Medlemsnr: 157
 
Inlägg: 1878
Blev medlem: lör mar 01, 2003 19:16
Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: KHRacing - EVO2 RWD. Monterar allt för att få köra lite

Inläggav khracing » fre nov 09, 2012 15:42

Kristian Hesselmark - Mitsubishi EVO2 RWD med BMW M3-låda
khracing
Medlemsnr: 200
 
Inlägg: 465
Blev medlem: ons jan 31, 2007 23:10
Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: KHRacing - EVO2 RWD. Monterar allt för att få köra lite

Inläggav khracing » ons nov 28, 2012 17:36

Bränsletrycksregulatorn ombyggd igen, nu med AN6 på både IN / UT:


Ny AN6 teflonslang till bränslet genom kupén.


Ny AN6 icke teflonslang till motorrummet, mellan slangarna i torpedväggen sitter det en AN6
skottgenomföring:
Kristian Hesselmark - Mitsubishi EVO2 RWD med BMW M3-låda
khracing
Medlemsnr: 200
 
Inlägg: 465
Blev medlem: ons jan 31, 2007 23:10
Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: KHRacing - EVO2 RWD. Monterar allt för att få köra lite

Inläggav khracing » sön dec 09, 2012 23:39

Lite update kanske

Den bortsprungna lyftaren på plats med tryckaren, o kammarna spända:


Så:


Nya vattenpumpen testad för att se om det funkar som den är:


Det funkade inte då vattenröret ut från pumpen hade gått rakt in i kompressorhuset på turbon, SÅ...


Det vart o kapa litte:


& sen iväg till Pellesvetsaren igen :) :


Klart:



Nya löphjul/spännrulle:


delarna på plats med den hydrauliska spännaren:


Insexbult med låg skalle till växelspaken:
Senast redigerad av khracing ons jul 30, 2014 23:11, redigerad totalt 1 gång.
Kristian Hesselmark - Mitsubishi EVO2 RWD med BMW M3-låda
khracing
Medlemsnr: 200
 
Inlägg: 465
Blev medlem: ons jan 31, 2007 23:10
Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: KHRacing - EVO2 RWD. Monterar allt för att få köra lite

Inläggav khracing » tor dec 13, 2012 0:43

Halft stolt över mig själv idag :-) lyckades få på kamremmen helt perfekt, drog runt motorn några varv sakta & spände om remmen en gång till.

20nM på kamöverfallen


135nM på ARP topplocksbultarna


borrade 9mm & gängade M10x1 på 2:ans grenrör, för avgastempgivaren.


allt klart här tror jag.


Ventilkåpan på plats till-o-med:
Kristian Hesselmark - Mitsubishi EVO2 RWD med BMW M3-låda
khracing
Medlemsnr: 200
 
Inlägg: 465
Blev medlem: ons jan 31, 2007 23:10
Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

Re: KHRacing - EVO2 RWD. Monterar allt för att få köra lite

Inläggav khracing » lör dec 15, 2012 12:54

oiltemp sensor:


oilpreasure sensor for oil-light + oilpreasure sensor for guage:
Kristian Hesselmark - Mitsubishi EVO2 RWD med BMW M3-låda
khracing
Medlemsnr: 200
 
Inlägg: 465
Blev medlem: ons jan 31, 2007 23:10
Namn:
Från/Ort:
Mitsubishi(s):

FöregåendeNästa

Återgå till Bilar / Projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron